RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W PRZEDSZKOLU
GRUPA STARSZAKÓW
8:00 - 8:30
Schodzenie się dzieci:
- czynności opiekuńcze,
- rozmowy indywidualne z dziećmi,
- zabawy ruchowe,
- kontakty z rodzicami,
- zabawy integracyjne,
- ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe,
- zabawy ruchowe, kołowe ze śpiewem,
- zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową,
- zabawy dydaktyczne,
- zabawy dowolne.
8:30 - 9:00
Śniadanie:
- przygotowanie do śniadania,
- zabiegi higieniczne,
- wpajanie zasad dobrego wychowania,
- wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
9:00 - 11:30
Wspomaganie rozwoju dzieci poprzez:
- zajęcia dydaktyczne,
- wycieczki, spacery, przebywanie na powietrzu,
- gry i zabawy ruchowe i sportowe,
- tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania,
- zabawy badawcze, konstrukcyjno – techniczne,
- gry i wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą,
- zabawy dowolne.
11:30 - 12:00
Przygotowanie do obiadu:
- porządkowanie sali,
- zabiegi higieniczne.
12:00 - 12:30
Obiad:
- wpajanie zasad dobrego wychowania,
- wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
12:30 - 13:00
Zapewnienie dzieciom form relaksu:
- słuchanie bajek,
- zabawy dowolne.
13:00 - 14:00
Aktywność popołudniowa:
- ćwiczenia logopedyczne,
- ćwiczenia słowotwórcze,
- wspomaganie rozwoju dzieci,
- przebywanie na świeżym powietrzu.
14:00
Podwieczorek
GRUPA MALUSZKÓW
7:00 - 8:30
Schodzenie się dzieci:
- czynności opiekuńcze,
- rozmowy indywidualne z dziećmi,
- zabawy ruchowe,
- kontakty z rodzicami,
- zabawy integracyjne,
- ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe,
- zabawy ruchowe, kołowe ze śpiewem,
- zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową,
- zabawy dydaktyczne,
- zabawy dowolne.
8:30 - 9:00
Przygotowanie do śniadania:
- zabiegi higieniczne,
- śniadanie,
- wpajanie zasad dobrego wychowania,
- wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
9:00 - 11:15
Wspomaganie rozwoju dzieci poprzez:
- zajęcia dydaktyczne,
- wycieczki, spacery, przebywanie na powietrzu,
- gry i zabawy ruchowe i sportowe,
- tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania,
- zabawy badawcze, konstrukcyjno – techniczne,
- gry i wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą,
- zabawy dowolne.
11:15 - 12:00
Przygotowanie do obiadu:
- porządkowanie sali,
- zabiegi higieniczne,
- obiad,
- wpajanie zasad dobrego wychowania,
- wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
12:00 - 13:00
Zapewnienie dzieciom form relaksu:
- słuchanie bajek, kołysanek, muzyki relaksacyjnej,
- zabawy dowolne.
13:00 - 14:00
Aktywność popołudniowa:
- ćwiczenia słowotwórcze,
- wspomaganie rozwoju dzieci,
- przebywanie na świeżym powietrzu.
14:00 - 14:15
Przygotowanie do podwieczorku:
- zabiegi higieniczne,
- podwieczorek,
- wpajanie zasad dobrego wychowania,
- wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
14:15 - 16:00
- zabawy dowolne,
- tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci,
- prace porządkowe,
- rozmowy indywidualne,
- kontakty z rodzicami,
- rozchodzenie się dzieci.
|